Tvorba webových stránek Olomouc

Tvorba webových stránek

Při tvorbě webových stránek je důležité vědět, jaký cíl mají stránky plnit. Je dobré se nad tím zamyslet hlavně proto, abyste za několik let nemuseli předělávat web znovu. Když se nad samotnou tvorbou webu zamyslíte nyní, ušetříte si peníze i starosti.

Pár otázek, na které byste měli znát odpověď.

Chci prodávat? Své služby nebo produkty
 
Chci řešit eshop, nebo jen katalog produktů s možností poptávky?
 
Jaké jsou moje výhody oproti ostatním konkurentům?
 
Kde a jak chci  zaujmout budoucí návštěvníky mého webu?
 
Potřebuje můj web být vidět, nebo sem budou chodit jen lidé z doporučení?
 
My se na tyto otázky ptáme, ale ne každý přemýšlí o své práci tak, aby to přinášelo ty nejlepší výsledky a plnilo stanovené cíle.

Co si připravit na tvorbu webových stránek?

Při zadání tvorby webových stránek je nejlepší přijít již s konkrétní specifikací.
Ta se skládá z několika kapitol:

Administrace webu

  • chcete mít možnost web upravovat sami, nebo do budoucna rozšiřovat? V tom případě buď musíte být HTML kodér, nebo potřebujete administrační systém.

Grafika webu / webdesign

  • Budete chtít vytvořit grafiku na míru?
  • Budete to chtít nechat kompletně na nás?
  • Máte svého grafika který vám webdesign připraví? (pozor, designér není automaticky webdesignér)
  • Máte alespoň nějaké příklady webů, které se Vám líbí? Koukneme na to a řekneme, co tam mají špatně a co se dá použít.

Funkce webových stránek

Zamyslete se, co potřebujete a jestli to určitě využijete.
  • Kontaktní formuláře
  • Katalog produktů
  • Novinky / blog
  • Portfolio
  • Události
  • Registrace uživatelů
  • Newslettery
  • Online chat

Obsah Vašeho webu

  • Kde budeme brát textový obsah? Určitě nejsme odborníci na to, čím se zabýváte. Pokud texty nemáte, dáme vám osnovu od čeho se odrazit, co bych tam jako návštěvník chtěl mít, abych se dozvěděl vše podstatné.
  • Pokud máte stávající web, ze kterého můžeme alespoň částečně texty převzít, je to o něco jednodušší.

Materiály - foto a multimédia

  • Fotografie – nejdůležitější věc na webu
  • Videa
  • Dokumenty
  • Ebooky apod…

Správa webových stránek

Webové stránky nejsou nesmrtelné. Pokud máte administrační sytém (například WordPress) je nutné ho správně zabezpečit zálohovat, nastavit SSL certifikát, vybrat vhodný hosting, starat se o veškeré aktualizace, rychlost webu, nastavení trvalých odkazů, informace pro roboty a vyhledávače, blokovat podezřelé dotazy a roboty, spam….
  • Máte správce webu, který se tím živí? (odpovídá na emaily, urgentní změny provede do několika hodin a ví co dělat v případě problémů)
  • Zajistíte si profesionální správu stránek. U firemních prezentací je to nezbytnost.

GDPR - ochrana osobních údajů

V květnu 2018 prochází celoevropský zákon o nakládání s osobními údaji. Netýkají se pouze webu (například kontaktního formuláře), ale také procesů a dat u Vás ve firmě. Potřebujete protokoly, správně nastavené procesy a znát základní problematiku.

Reklama - online marketing

Máte v plánu reklamní kampaně?
Facebook, Google, Seznam, Mailchimp, Heureka apod.? Je potřeba na to vaše webové stránky připravit.

Cena webových stránek

Když si odpovíte na otázky výše, máte souhrn informací, se kterými si webová agentura před tvorbou webových stránek dokáže již poradit. Postavíme informační architekturu webových stránek, neboli strukturu budoucího webu, ke kterému přikládáme již celkové nacenění projektu. Když máte malé webové stránky, neznamená to však, že jsou levné. A naopak to platí taky. Když jsou rozsáhlé, nemusejí stát majlant. Sami víte, že i malý dům může stát velkou částku, pokud má perfektně sloužit, vydržet apod. Záleží kolik investujete do připrav, architektů a designérů. U webových stránek platí to samé.
Slušné webovky pořídíte od 13 tisíc, ale dejte si pozor na lidi, kteří se tím neživí, nebo nemají dostatečné zkušenosti. I ti jsou schopni dílo předražit a zpackat. Ani si toho nejprve nevšimnete. Můžou se vám líbit, ale později zjistíte, že je musíte předělat. Taková investice se nevyplácí.