Upozornění: Určeno pro ty, kteří chtějí mít pořádný web.

Když poptáváte webové stránky, jediné, co musíte mít připravené je:

  • Pro koho děláme webové stránky – kdo je Váš zákazník
    • Ideální je mít připravené typové persony.
  • Jaký cíl mají webové stránky splňovat
  • Jaký marketing / kampaně máte v plánu spouštět
  • Kdo bude vytvářet obsah a web spravovat

Vše ostatní už za Vás udělá pořádná agentura. Ta podnikne několik kroků k tomu, aby navrhla pořádný web. Pro koho? Nikoliv pro Vás, ale pro Vaše zákazníky.

Nejprve si popovídáme

Nejdůležitější je umět naslouchat a pochopit Váš business. Pochopit chování Vašich zákazníků. Jak se chovají, kde se nacházejí… Jde o to, promyslet zejména tyto 3 věci:

  • Jak je zaujmout
  • Jak je přivést na web
  • Jak je přimět k nákupu / konverzi

Pokud toto máme, měli bychom udělat klíčovou analýzu. Tím dostaneme seznam funkcí, prvků a stránek, na které je potřeba myslet.

Model stránek

Věda zvaná UX se zabývá použitelnosti, uživatelské přívětivosti webových stránek. Základní znalosti UX by měl mít každý (alespoň u nás to tak je) – od grafika až po programátora.

Vytvoří se drátěný model typových stránek, nebo dokonce všech stránek, které se budou tvořit. Na tomto modelu bychom měli odladit použitelnost, vědět, že jsme nezapomněli na žádné prvky, můžeme si na funkčním modelu proklikat web a zjistit, jak se nám bude ovládat.

Je skvělé, pokud v této fázi máme ujasněný obsah a drátěný model již stojí na reálných datech. Je to dobré zejména pro grafiky, kteří ví, jak dlouhé budou nejdelší nadpisy, co se bude komunikovat, můžou do toho dát více emocí, aby web působil jednotněji.

Grafické návrhy

Potom si již grafik otevírá produkty řady Adobe (Photoshop, Illustrator) a pouští se do práce. Zadání má, ví co se bude komunikovat a už je na něm, aby tomu dal ten správný emocionální nádech.

Díky drátěným modelům je výsledek téměř perfektní na první pokus a ladí se jen detaily. Díky tomu se ušetří nemálo nákladů, když grafik nemusí dělat například 3 naprosto odlišné grafické návrhy, jen abychom věděli, kterým směrem se ubírat.

A šablona je na světě

Paradoxně nejméně práce již zabere kódování a implementace šablony do WordPressu.

Vaše unikátní šablona je na světě, splňuje ty nejnáročnější požadavky, lze jakkoliv upravovat a rozšiřovat její funkčnost a vše editujete ve WordPressu. No není to paráda? Sen každého majitele firmy. Díky nám je na dosah ruky. Stačí se ozvat.