Tvorba loga pro firmu

Může to být jednoduchý, ale i složitější proces. Záleží, jestli chcete tuctové logo, nebo kvalitní logo. Co má Vaše logo splňovat, jestli si mapujete konkurenci, kvůli zaměnitelnosti, jestli logo vyjadřuje zaměření Vaší firmy / značky, apod.

Grafik vždy musí z něčeho vycházet. Čím přesnější specifikace, tím lepší. Pokud žádné specifika nejsou, musíme k nim dospět, ještě než se pustíme do návrhu.

Otázky pro zadavatele:

  • Jaký název budeme používat? Pouze název firmy, nebo i nějaký slogan, popřípadě s.r.o.?
  • Jak se profiluje Vaše značka, v čem se lišíte od konkurence, čím je specifická? (rychlost, dynamika, flexibilita, životní prostředí, proklientská apod.)
  • Kdo je Vaše největší, nebo nejbližší konkurence? Zde jde hlavně o to, abychom se vyhnuli podobným konkurenčním logům.
  • Kde všude se bude logo využívat? Zahrňte tam prosím všechny aplikace (hlavičkové papíry, tužky, rukavice … )
  • Máte představu, či vlastní nápady, které chcete do loga zahrnout?
  • Existuje nápad, nebo symbol, který v logu nechcete?
  • Barevnost má reflektovat Vaše současné logo a webové stránky, nebo můžeme jít i do jiných barevných kombinací?
  • Aplikace – budou to v této fázi pouze obrázky a příklady použití?
  • Budeme se starat i o přípravu dat a komunikaci s tiskárnou, výběr materiálů apod.?

Ceník tvorby loga

Po zodpovězení výše uvedených otázek budeme znát přibližnou náročnost. Většinou se vychází z několika variant. Poté si řekneme, kterou cestou se vydat a kterou z těchto variant ještě rozpracujeme. Následuje jedno kolo korektur. Takhle za tuto práci cena loga vychází na 5 500,- Kč. Za každé další kolo korektur je 500 Kč. Poté se můžeme domluvit na vizualizacích / aplikacích loga, případně i logomanuálu.

Několik našich vytvořených log:

Tvorba logomanuálu

se dělá poté, co se ujasněné logo a zde je na výběr z několika variant. Pokud máte jasnou představu o obsahu logomanuálu, spíše o to, komu a jak bude sloužit. Můžeme sestavit konkrétní obsah. Potom dojdeme k nějaké ceně.

Co se dává do logomanuálu

  • povolené a zakázané barevnosti loga
  • povolená a zakázaná použití
  • písmo, proporce, poměry, minimální velikost,
  • font a jeho licence
  • bezpečná zóna
  • definice barev pro web a pro tisk
  • aplikace, návrhy