Pokud jste se dostali na tuto stránku, pravděpodobně si chcete nechat vytvořit webové stránky.

Dejte si pozor aby splňovaly standardy dnešní doby:

Webové stránky dnes musejí:

  • Být responzivní (pro prohlížení na mobilech a tabletech)
  • Mít základní optimalizaci SEO, nebo alespoň připravené pro editaci SEO prvků (titulky, popisky, obrázky pro sociální média)
  • Rychle načtené na počítačích i mobilech (hlavně rychlý server a optimalizované obrázky)
  • SSL certifikát – připojení pomocí protokolu HTTPS ideálně spolu s HTTP/2 (test zde)
  • Měření návštěvnosti a procházení webu (Google Analytics a Search Console)

Pokud tohle všechno mají, je potřeba zajistit návštěvnost.

  • Má každá stránka dostatek textu a správné členění?
  • Odpovídají na otázky, na které se lidé ptají ve vyhledávačích?
  • Mají dostatek zpětných odkazů a důvěryhodnost?
  • Máte správně nastavenou indexaci stránek, sitemap.xml a informace v souboru robots.txt?
  • Máte unikátní titulky pro každou stránku?

Pokud mají správné sestavení i návštěvnost, pak je otázka úspěchu už jen použitelnost stránek.

  • Nepíšete to moc složitě?
  • Je snadno nalezitelné menu, košík a další důležité prvky?
  • Má web jasnou konverzní barvu, aby zákazník věděl, co má dělat?
  • Nevyžadujete po nich příliš složitou akci / hodně údajů?
  • Nedá se to někde zjednodušit?
  • Dokážete zaujmout na první dojem?

Co si připravit pro tvorbu WWW stránek?

Budu nyní přirovnávat tvorbu www stránek se stavbou domu. Je to vskutku velmi podobné, máte nějakou představu, ale někdo musí udělat konkrétní plány a někdo to následně musí zrealizovat.

Pojďme si nyní rozdělit role, abychom se lépe orientovali.

Stavař, to je programátor. Ten postaví to, co mu jiní zadají. Programátor naprogramuje program dle přseného zadání. Oba přesně musí vědět, co mají vytvořit, jak to má vypadat a fungovat.

Pokud máte vizi, máte nápad, ale nevíte přesně jak má vše fungovat a co by bylo nejlepší, na to Vám pomůže architekt. Webový poradce, neboli projektový manažer.

Ten s Vámi projede Váš byznys, zjistí, jestli to, co chcete má logiku a šanci na úspěch, poté zjistí co potřebuje Váš web, jak se chovají Vaši potenciální zákazníci, jak je přivedeme, čím je zaujmeme a jak z nich uděláme Vaše zákazníky.

Pokud toto předem nevíte, je nutné začít tímto.

Nepustíme se do tvorby stránek, aniž bychom věděli, k čemu, pro koho a jak mají sloužit.

Webdesign není jen o vzhledu

Právě pod tento pojem se můžou schovat všichni ti weboví architekti, projektoví manažeři, weboví analytici, ti co kreslí drátěné modely webu a pod. Protože tam vzniká web a ve výsledku, je úplně jedno, kdo ho nakóduje, hlavně aby to bylo kvalitně, rychle a podle zadání.

Webdesign je ale především návrh a grafické zpracování www stránek – co předchází této fázi?

  1. Když se sejdeme s klientem, posloucháme. Povídáme si o jeho byznysu.
  2. Ptám se ho na zákazníky, kdo to je, co hledají a co přesně řeší.
  3. Přitom si dělám zápisky a vytvářím si možné scénáře, které by mohly plnit stanovené cíle.
  4. O své teorie se podělím s klientem a vysvětlím mu logické důvody, jak jsem k tomu došel. Je to naše společné dílo.
  5. Své teorie ověřuji na základě analýzy chování návštěvníků, dat z Google Analytics a analýzy dat z vyhledávačů pomocí Marketing Mineru.
  6. Kreslím strukturu stránek, která bude funkční tak, jak potřebujeme.
  7. Po diskusi a schválení nakreslím podrobné drátěné modely stránek, do kterých může klient psát komentáře a vše lze lehce a rychle upravovat.
  8. Vytvoří se texty, které se budou rovnou nasazovat na nový web. Buďto svépomocí, nebo s copywriterem.
  9. A je to tady – WEBDESING – předposlední fáze tvorby. Grafik z modelů vytvoří plnohodnotné dílo.
  10. Podklady od grafiků se zašlou programátorům spolu se specifikací projektu a dohlíží se nad celým procesem tvorby.
  11. Jakmile je to možné, jde se plnit web, doladí se SEO prvky, udělá se asi dalších 20 kroků, které potřebuje každý nový web.

Vytvořením webu to teprve všechno začíná. Budete řešit marketing? Sociální sítě? Návštěvnost? Vylepšování webu? Budete tvořit další obsah? …

Můžeme Vám pomoci se vším, co jste tu dnes četli. Víme jak na to.