Chystáte nabídnout své služby, či produkty pro ostatní státy v cizích jazycích a chcete zaujmout i mimo naše hranice? WordPress je na toto dobře připraven. Nikoliv v základní podobě, ale je snadno rozšiřitelný pomocí pluginů.
Při výběru pluginu pro překlady mějte na paměti, že potřebujete, aby plugin vydržel funkční. Opravdu nikdy nechcete stavět stránky v ostatních jazycích znovu, to je katastrofa, náročné a rána pro dohledatelnost. Také potřebujete, aby to web nezpomalilo a nezahltilo databázi. Proto doporučuji placené řešení WPML a odborné nastavení, které pro vás rádi uděláme. Je sice trochu náročnější na prvotní nastavení, ale umožňuje vše, na co si vzpomenete, má skvělou podporu a je z části vyvíjen i tady u nás v ČR.
Jako první věc při počátečním nastavení budeme řešit, jak budeme stránky v cizích jazycích zobrazovat.
Máme 3 varianty, kam překlady umístit.
- za lomítkem hlavní domény:
wordpress.com/cz/
- na subdoméně
cz.wordpress.com
- jiná doména
wordpress.cz
Lokalizace WordPressu
Vybrat tu správnou variantu dost záleží na tom, jaká je vaše činnost, jakou povahu mají vaše produkty / služby a do jakého jazyka se chystáte překládat. Řídil bych se určitě doporučení vašeho SEO / marketingového specialisty. Vše záleží na více faktorech.
Použiju jeden příklad z nedávné doby. Prodáváte trička a v každé zemi cílíte na trošku jiné aspekty. Češi jsou hrdí a více budou slyšet na to, že tento revoluční materiál je „Made in CZ“ a tak tam dáme českou vlaječku. Naopak v německu by takový důraz na českou výrobu nedával. Nebude tedy tlačit tento fakt. Lépe tedy budou reagovat na doménu DE, nežli CZ s lomítkem.
Je to jen psychologie, ale daty podložená. Tak to prostě je. Každý národ je jiný, někde se to vyplatí, jinde ne. A proto záleží na tom, čím se vaše firma zabývá a do jakých zemí se chystáte web překládat.
Ještě je tu pohled SEO specialisty
Z pohledu optimalizace a hodnoty vaší domény je potřeba vzít v úvahu to, že vaše doména jako celek má nějakou váhu. Tato váha/hodnota se v čase nejspíš zvětšuje a ovlivňuje jí spoustu faktorů. Důvěryhodný obsah, dobrá reputace domény, odkazující důvěryhodné weby, zmínky, sociální média apod.
Pokud budete provozovat ostatní jazyky na subdoméně, nebo vlastní doméně, tak tato hodnota bude o něco slabší. Weby na subdoméně jsou brány stejně, jako nová doména a žádná reputace se jim nepředává.
Jednotně se však trochu té reputace předává a tzv. „link juice“ bude proudit i na vaše subdomény a nové domény, jelikož z každé stránky svého webu přeci vlaječkou odkazujete na přeloženou verzi této stránky. To je ideální varianta. Pokud všechny odkazy na vlaječce míří na úvodní stránku, je to špatně i z pohledu SEO i z uživatelské zkušenosti.