Co je import produktů do WordPressu a WooCommerce, jak probíhá a jaké jsou možnosti? Můžete se obrátit na nás.
Náročnost: od 5 hodin
V určité chvíli fungování e-shopu dojde na to, že manuální plnění produkty přestane být efektivní. U některých tento zlomový bod přijde při rozšiřování sortimentu, kdy se počet produktů z několika kusů přehoupne na několik desítek či stovky až tisíce. U jiných e-shopů tento čas nastane už během jeho vývoje, když si jeho majitelé uvědomí, že už na začátku bude ne e-shopu rozsáhlý výběr zboží. V takových případech by bylo velice nákladné zaměstnávat někoho, kdo by měl na starost pouze plnění novými produkty a průběžnou aktualizaci informací o nich (ceny, skladové množství, dobu dodání, atd.).
Import od dodavatele
V podobných situacích je ideálním řešením využití automatizace, konkrétně importů produktů z dostupných souborů od dodavatele či vašeho interního systému, kde všechny produkty s potřebnými informacemi jsou obsaženy. Nejčastěji se jedná o soubor v podobě tzv. XML feedu, který může vypadat jako na této ukázce – https://sluzby.heureka.cz/napoveda/ukazka-xml-feedu-obleceni/. Každý z prvků této stromové struktury má na e-shopu své místo, na které je třeba, aby se údaje z tohoto prvku dostaly. Obdobně to funguje také s jinými formáty jako je CSV, Google Docs nebo třeba jen Excelová tabulka.
Pokud máte podobný dokument k dispozici, v další části se řeší mapování prvků, aby se dostaly do správného pole administrace WooCommerce a taky ve správném tvaru. Často se stává, že například dodavatel využívá jiné hodnoty skladové dostupnosti, cenu zadává narozdíl od vás bez DPH a ještě s velkoobchodními hodnotami.
Toto jsou jen běžné příklady, kterých je při každém importu zpravidla několik a během realizace se s nimi musíte vypořádat. U skladové dostupnosti vymyslet způsob sjednocení, u každé ceny pak přičíst 21 % DPH a maloobchodní marži. Při správném nastavení se toto pak děje automaticky a na e-shop se dostanou jen správné hodnoty, které tam chcete mít.
Automatizace – opakovaný import
Takto připravený import produktů nemusí fungovat jen jednorázově, ale můžete jej využívat pravidelně na aktualizaci informací u existujících produktů, abyste měli například vždy stejný počet kusů na e-shopu, jako je reálně dostupných na skladě. Stejně tak ve chvíli, kdy dodavatel zdraží, je nutné, aby i ceny u vás byly co nejdříve navýšeny, abyste se nedostali při prodeji tohoto zboží do ztráty. Pokud už nějaký produkt nenabízíte, je nezbytné, aby zmizel z e-shopu a nestalo se, že jej ještě někdo koupí, ale vy už nebudete mít produkt k dispozici. Naštěstí i pro tyto situace v současnosti existuje poměrně snadné řešení a tím je automatické spouštění pomocí cronu. Ten slouží k provedení požadovaných příkazů v předem stanovených intervalech a tím pádem je přesně vhodným nástrojem pro tyto situace, kdy pomocí něj nastavíme požadovaný čas spuštění našeho importu. Jakmile import doběhne, máme na e-shopu aktuální informace a toto se může dít i několikrát za den podle aktuálních potřeb.
Náročnost importu do WooCommerce
Co se týká náročnosti, ta se liší případ od případu a závisí hlavně na tom, jak je zdrojový soubor připraven, jak se informace v něm liší od způsobu zadávání do WooCommerce nebo podoby, ve které je chcete na e-shopu zobrazovat. Samozřejmě také hrají roli specifické požadavky (např. automatické stahování souboru s daty z e-mailové přílohy zasílané dodavatelem).
Tímto jsme si v krátkosti a na jednoduchých příkladech ukázali, kdy je vhodné z ručního plnění přesedlat na automatický import, z jakých formátů souboru jej lze provádět, běžná úskalí která se při jeho nastavení musí řešit, že lze import spouštět v pravidelných intervalech automaticky a co má vliv na náročnost realizace. Pokud jste na základě tohoto usoudili, že s importem potřebujete pomoci, ozvěte se nám s podrobnostmi a my vám odpovíme s případnými dotazy nebo rovnou s cenovou nabídkou a možným termínem dokončení.