Testování se zaměřuje vždy na nějakou změnu na webu, která lépe plní cíl webu – přesvědčí uživatele k vykonání nějaké akce. Například nákup, zanechání emailu, setrvání na stránkách, míra spokojenosti atd.
To vyžaduje ale velké množství dat. Jedině webové stránky s vyššími tisíci návštěv denně lze vystavit A/B testu, který bude testovat nějaké menší změny. Hezky to můžete vidět například na tomto grafu:
Jak můžeme testovat změny i s menším počtem návštěv?
Pokud k vyhodnocení testu používáte konverze, musíte počkat na určitý počet konverzí. Ale pokud budete testovat prvek, který je (ideálně) na každé stránce Vašeho webu (např. CTA tlačítko v hlavičce – jeho barva a text), tak můžete měřít konkrétní kliknutí a nikoliv čekat na konverze. Takže ke statistickému výsledku a vyhodnocení A/B testu dojde mnohem rychleji.
Rádi Vám A/B testování zapojíme a nastavíme
Na WordPress existuje mnoho zajímavých služeb pro A/B testování. Rádi Vám pomůžeme se správnými cíli, nastavením testování a vyhodnocením.