A/B testování na WordPressu – 2 verze webu v reálném čase

A/B testování na WordPressu – 2 verze webu v reálném čase

Časová náročnost nastavení a vyhodnocení: od 6 hodin.

Ke statistickým výsledkům testování je zapotřebí určitý vzorek dat. V tomto případě počet návštěvníků nebo konverzí. Naprosté minimum je 500 návštěv denně, ale v článku si ukážeme, jak na to i s menším počtem návštěv.

Testování se zaměřuje vždy na nějakou změnu na webu, která lépe plní cíl webu – přesvědčí uživatele k vykonání nějaké akce. Například nákup, zanechání emailu, setrvání na stránkách, míra spokojenosti atd.

To vyžaduje ale velké množství dat. Jedině webové stránky s vyššími tisíci návštěv denně lze vystavit A/B testu, který bude testovat nějaké menší změny. Hezky to můžete vidět například na tomto grafu:

Jak můžeme testovat změny i s menším počtem návštěv?

Pokud k vyhodnocení testu používáte konverze, musíte počkat na určitý počet konverzí. Ale pokud budete testovat prvek, který je (ideálně) na každé stránce Vašeho webu (např. CTA tlačítko v hlavičce – jeho barva a text), tak můžete měřít konkrétní kliknutí a nikoliv čekat na konverze. Takže ke statistickému výsledku a vyhodnocení A/B testu dojde mnohem rychleji.

Rádi Vám A/B testování zapojíme a nastavíme

Na WordPress existuje mnoho zajímavých služeb pro A/B testování. Rádi Vám pomůžeme se správnými cíli, nastavením testování a vyhodnocením.

Co potřebujeme vědět k nastavení A/B testu?

Který prvek budeme testovat?

Víte jak bude vypadat varianta B?

Jaký cíl budeme sledovat?

Pokud nevíte, můžeme projít web a doporučit prvek, který si myslíme, že by mohl fungovat lépe, jak by měl vypadat a jaké cíle sledovat. Pokud více, co byste chtěli otestovat, tak nám napište a zkonzultujeme to.

Aby byly výsledky testu prokazatelné, musejí se opírat o nějaké cíle. Takže vždy se začíná tím, že si nejprve tyto cíle určíme: počet odeslání formulářů, počet navštívených stránek na webu, čas strávený na webu, kliknutí na telefonní číslo … apod.