Web na míru
Postavte pořádný web
Kdyby bylo na nás, všechny weby stavíme na míru. Jen tak lze dosáhnout maximální flexibility, rychlosti webu, menší poruchovosti a v administraci pak lze upravit systém tak, že se v něm neztratíte.
Jak se dělá web na míru
Když napíšete a řeknete, že chcete web na míru, musíme zjistit, jaké jsou vaše cíle, co má web splňovat, jestli chce zatopit konkurenci na pozicích ve vyhledávání, nebo co máte s webem v plánu. Pak se rozhodneme pro ideální postup tvorby webu. Rozdíl je pouze v tom, jestli se do procesu zapojí tvorba wireframe (drátěného modelu stránek), nebo bude šablonu kreslit rovnou webdesignér a necháme mu volnou ruku.
Když se do procesu zapojí drátěný model, ukáže se při tom mnoho věcí, na které bychom třeba jinak nepřišli a o projektu se celkově více přemýšlí. To se také projeví na ceně.
Jak probíhá tvorba webu na míru
TYPOVÉ ZADÁNÍ: Prezentace produktů s možností přidávání a editace popisu a vlastností (parametry)
Naprosto přehledný originální design na míru. Cena včetně implementace, designu a plnění webu je cca 40 tisíc.
- Nejprve je potřeba znát novou strukturu stránek.
- Nakreslíme a schválíme si mapu webu a přiložím popis funkčnosti.
- Řekneme si, co je potřeba dodat za podklady od Vás – texty, fotky.
- Po jejich zaslání se vrhneme na grafiku
- Webdesignér navrhne 3 typové stránky (zpravidla: úvodní strana, produkt, kontakt) a schválíme si je.
- Poté se přistoupí ke kódování, zašleme Vám odkaz na testovací verzi webu.
- Až dokončíme plnění stránek, je čas na korekturu a ověření veškeré funkčnosti.
Pokud to myslíte opravdu vážně a chcete investovat více jak 100 tisíc Kč.
Pojďme se podívat na to, jak by se měl dělat správně každý web i e-shop.
Když poptáváte webové stránky, jediné, co musíte mít připravené je:
- Pro koho děláme webové stránky – kdo je Váš zákazník
- Ideální je mít připravené typové persony.
- Jaký cíl mají webové stránky splňovat
- Jaký marketing / kampaně máte v plánu spouštět
- Kdo bude vytvářet obsah a web spravovat
Sedneme si a uděláme vstupní analýzu projektu.
Nejprve si popovídáme
Nejdůležitější je umět naslouchat a pochopit Váš business. Pochopit chování Vašich zákazníků. Jak se chovají, kde se nacházejí… Jde o to, promyslet zejména tyto 3 věci:
- Jak je zaujmout
- Jak je přivést na web
- Jak je přimět k nákupu / konverzi
Pokud toto máme, měli bychom udělat klíčovou analýzu. Tím dostaneme seznam funkcí, prvků a stránek, na které je potřeba myslet. Musí se dát dokupy specifikace, říci si, kdo udělá texty a grafiku, prozkoumat napojení na další systémy třetích stran, udělat nacenění, smlouvu o dílo a jdeme do toho.
Model stránek
Věda zvaná UX se zabývá použitelnosti, uživatelské přívětivosti webových stránek. Základní znalosti UX by měl mít každý (alespoň u nás to tak je) – od grafika až po programátora.
Vytvoří se drátěný model typových stránek, nebo dokonce všech stránek, které se budou tvořit. Na tomto modelu bychom měli odladit použitelnost, vědět, že jsme nezapomněli na žádné prvky, můžeme si na funkčním modelu proklikat web a zjistit, jak se nám bude ovládat.
Je skvělé, pokud v této fázi máme ujasněný obsah a drátěný model již stojí na reálných datech. Je to dobré zejména pro grafiky, kteří ví, jak dlouhé budou nejdelší nadpisy, co se bude komunikovat, můžou do toho dát více emocí, aby web působil jednotněji.
Grafické návrhy
Potom si již grafik otevírá produkty řady Adobe (Photoshop, Illustrator) a pouští se do práce. Zadání má, ví co se bude komunikovat a už je na něm, aby tomu dal ten správný emocionální nádech.
Díky drátěným modelům je výsledek téměř perfektní na první pokus a ladí se jen detaily. Díky tomu se ušetří nemálo nákladů, když grafik nemusí dělat například 3 naprosto odlišné grafické návrhy, jen abychom věděli, kterým směrem se ubírat.
A šablona je na světě
Následuje kódování a implementace šablony do WordPressu. Nejvíce času zabere testování responzivity a vyladění rychlosti.
Pak nastupuje plnění webu obsahem, ladění a testování. I na to je potřeba myslet. Vyladit on-page SEO faktory, vzhledy na sociálních sítích při sdílení stránky, přesměrování (pokud jde o redesign) apod.
Vaše unikátní webová stránka na míru je na světě. Splňuje ty nejnáročnější požadavky, lze jakkoliv upravovat a rozšiřovat její funkčnost a vše editujete ve WordPressu. Sen každého majitele firmy. S námi je na dosah ruky. Stačí se ozvat.