Jak fungují vyhledávače

seznam logoSeznam.cz

… vysílá po internetu roboty, kteří putují o odkazech a zaznamenají si (do indexu) vše, na co přijdou.

Zároveň si neustále zlepšuje svůj program (algoritmus), kterým vypočítá pořadí výsledků.

Vyhodnocuje na základě více, než 400 faktorů a s tím, jak se výpočet zlepšuje, faktory se neustále mění a přibývají nové.

 

Co se stane, když napíšete do vyhledávače například květiny hradec králové?

Nad každým klíčovým slovem se spouští výpočet (algoritmus), který vyhodnotí pořadí webových stránek, podle toho, jakou mají kvalitu a jak se k tomu našemu klíčovému slovu hodí.

Pokud v našem slově Seznam uvidí hradec králové, ví že má sáhnout do firem.cz a podívat se na výsledky ze svého katalogu.

 

Co tedy ovlivní pořadí výsledků?

 

Kvalita. Kvalita všeho, nejlépe taková, jaká se Seznamu zrovna líbí.

Můžeme ji rozdělit do dvou skupin:

 

1. Technické zpracování

Jak dlouho trvá stránku načíst?
Jak je stará doména?
Jaká je dostupnost webových stránek?
Jsou stránky optimalizovány pro vyhledávání?
Máte zápis na Firmy.cz?

2. Popularita a použitelnost

Kolik na vás vede zpětných odkazů?
Jakou mají ty stránky popularitu?
Jsou stránky připraveny na mobilní zařízení?
Jakou má návštěvnost?

Přihlaste se na školení SEO (optimalizace nalezitelnosti na internetu)

 

google logoGoogle

K tomu všemu, co jsme do teď četli, si představte mnohem propracovanější algoritmus (výpočet pořadí výsledků):

1. Technické zpracování

Jak dlouho trvá stránku načíst?
Jak je stará Vaše doména?
Jaká je dostupnost webových stránek?
Jsou stránky optimalizovány pro vyhledávání?

2. Popularita a použitelnost

Jste ze stejného města, jako se právě hledající nachází?
Jak rychle lidé z Vašeho webu odcházejí?
Máte Youtube kanál?
Jak dobře pracujete na Facebooku? Či snad stránku na Google Plus?
Máte vložen zápis na Moje Firma?

K tomu mnohem důsledněji pohlíží na tzv. autoritu všech webů. Kde se zpětný odkaz na stránce nachází? Ano, je velký rozdíl, když vás má partner v bočním panelu vpravo, nebo v patičce webu, úplně dole.

Pokud máte podrobnější dotazy, můžete mě kontaktovat na čísle 773 381 002, sjednat  si schůzku, nebo se přihlásit na školení o SEO.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *